سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلات معتبر علمی
 
قالب وبلاگ

4 ویژگی که برای انتخاب نام برندتان باید در نظر داشته باشد!


1) باید در یادها بماند. 

اولین ویژگی که نام برند شما باید داشته باشد این است که باید در خاطره های مشتریانی که نام آن را شنیده اند بماند. این نام باید به گونه ای باشد که افرادی که به عنوان مشتری به شرکت شما می آیند باید بتوانند تا این نام را در ذهنشان به خاطر بسپارند.

البته انتخاب کردن نامی که برای برند انتخاب می کنید بستگی به پارامترهای مختلفی دارد از جمله انتخاب این نام بستگی به نوع تجارت و شرکتی که دارید و نوع فرآورده هایی که تولید می کنید (و یا نوع سرویس هایی که ارایه می دهید) و عوامل مختلف و متعدد دیگری دارد ولی شما باید با توجه به تمام این پارامترها و عوامل کاری کنید که نام برندی که برای خودتان انتخاب می کنید به گونه ای باشد که افرادی که به عنوان مشتریان شما شناخته می شوند بتوانند آن را به خاطر بسپارند. معمولا گفته می شود که نام هایی که کمتر از سه بخش هستند؛ بیشتر از نام هایی که دارای چهار بخش یا بیشتر از چهار بخش هستند در یادها می مانند بنابراین کوتاه بودن نام را فراموش نکنید!

2) "منحصر به فرد بودن" عامل مهمی است! 

یکی دیگر از عواملی که در بالا بردن و یا پایین آوردن کیفیت نام برند تاثیر بسیار زیادی دارد منحصر به فرد بودن این نام می باشد. شما باید کاری کنید که نام برندتان منحصر به فرد باشد. به این معنی که با توجه به نوع شرکتی که دارید و نوع کارهایی که انجام می دهید باید نام برند را به گونه ای انتخاب کنید که نسبت به نام های دیگری که در این رابطه وجود دارند حالت منحصر به فرد بودن بیشتری داشته باشد. به عنوان یک مثال بسیار مناسب از نامی که حالت منحصر به فرد دارد؛ نام برند "گوگل" را درنظر می گیریم. این برند دارای نامی کاملا منحصر به فرد می باشد که نشان دهنده این است که این نام نام موفقی در این رابطه می باشد.

بنابراین در صورتی که شما می خواهید نامی را برای شرکتتان انتخاب کنید بهتر است کاری کنید که این نام حالت منحصر به فرد داشته باشد که البته در اینجا میزان خلاقیتی که فرد دارد هم می تواند تاثیر زیادی را بر روی منحصر به فرد بودن این نام داشته باشد و در این راه باید خلاقیت خودتان را هم نشان دهید.

3) به کوتاهی نام توجه کنید. 

از دیگر پارامترهایی که باید حتما به هنگام انتخاب کردن نام یک شرکت به آن توجه داشته باشید؛ کوتاه بودن نام است. به عنوان مثال، نام ناسا را درنظر بگیرید. NASA مخفف عبارت National Aeronautics and Space Administration به معنی "مدیریت بخش هوانوردی و فضایی ملی" می باشد که به صورت خلاصه حرف اول از هر کدام از کلمات این عبارت انتخاب شده است و نهایتا یک نام ساده و کوتاه بوجود آمده است که ما آن را به عنوان ناسا می شناسیم. بنابراین حتی در صورتی که شما بخواهید نام هایی را برای شرکت خودتان انتخاب کنید که دارای بخش های طولانی باشند می توانید با مخفف کردن آنها را کوتاه کنید. مثال دیگری در این رابطه شرکت Skype می باشد. این نام مخفف عبارت Sky Peer-to-Peer می باشد که اشاره به تکنولوژی دارد که در آن می توان با استفاده از تجهیزات هوایی کاری کرد که افراد به صورت تصویری با همدیگر تماس برقرار کنند. اما این نام به صورت مخفف بکار برده شده است به این دلیل که استفاده نام به این شیوه می تواند مفیدتر باشد.

4) زبان محلی خودتان را هم درنظر داشته باشید. 

درست است که انگلیسی زبان رسمی در بسیاری از مجامع می باشد ولی شما می توانید برای اینکه ارتباط صمیمی تری را با مشتریانتان برقرار کنید در برخی از اوقات از زبان غیرانگلیسی هم استفاده کنید. به عنوان مثالی در این رابطه می توان BMW را مثال زد. این نام مرتبط با واژه های غیرانگلیسی Bayerische Motoren Werke می باشد. و یا مثال دیگر در این رابطه شرکت Ikea می باشد.

در هر صورت، باید به این نکته توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند در آینده تعیین کننده میزان موفقیت و یا شکست شما در کارهایتان باشد؛ پارامتر نامی است که شما برای برندتان انتخاب می کنید. در صورتی که نامی که برای برندتان انتخاب کرده اید مناسب باشد و به گونه ای باشد که توجه مخاطبین به آن جلب شود؛ می توانید انتظار داشته باشید که کارتان به خوبی پیش رود و در صورتی که پارامترهای دیگر را هم داشته باشید؛ می توانید یک شرکت موفق داشته باشید اما در صورتی که نامی که برای برندتان انتخاب می کنید نامی نامناسب باشد حتی در صورتی که پارامترهای دیگر را هم رعایت کنید؛ شانس موفقیتتان پایین است.


[ شنبه 99/5/25 ] [ 1:13 عصر ] [ پارسا پیروزی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 13909

  • بک لینک دائمی | فال تاروت