سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلات معتبر علمی
 
قالب وبلاگ

 

 


بعد از نگارش مقاله، ارائه و چاپ مقاله در کنفرانس و ژورنال یک گام مهم برای نویسنده محسوب می‌شود. در این میان، یکی از سوالاتی که برای نویسندگانی که اولین بار مقاله می‌نویسند مطرح است این است که پذیرش مقاله به صورت پوستر یعنی چه؟ در این مطلب تلاش شده تا به این پرسش پاسخ داده شود.


انواع پذیرش مقاله در کنفرانس علمی
ارائه مقاله در کنفرانس علمی
چاپ مقاله به صورت پوستر
نحوه ارائه پوستر در همایش
 نگارش مقاله پوستری


  • عنوان مقاله خود را طوری انتخاب کنید که کوتاه، جذاب و قابل درک برای طیف وسیعی از مخاطبان باشد.
  • مقاله پوستری باید کوتاه و مختصر نگارش شود و از مطالب زیاد باید خودداری شود.
  • در مقاله پوستری باید سعی شود مطالب و نتایج به صورت ساده و روشن مطرح شود.
  • بهتر است در نگارش مطالب از نمودارها و تصاویر استفاده شود تا مطالب سریع‌تر به خواننده منتقل شود.


 

زمانی که یک کنفرانس علمی و تخصصی در یک رشته‌ای برگزار می‌شود، دبیرخانه کنفرانس اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند مبنی بر دریافت مقاله در حوزه‌ای که کنفرانس بر آن متمرکز است. در این اطلاعیه بازه زمانی و نحوه ارسال مقالات توضیح داده می‌شود. بعد از این که مقالات فرستاده شد (SUBMIT)، کمیته علمی برگزاری کنفرانس مقالات دریافت شده را مورد بررسی قرار می‌دهند. بعضی از مقالات ریجکت می‌شوند و بعضی از مقالات پذیرفته می‌شوند. مقالات در کنفرانس‌های مختلف یا به صورت ارائه سخنرانی (presentation) و یا ارائه به صورت پوستر پذیرفته می‌شود. چون بیشتر کنفرانس‌های تخصصی کوتاه و چند روزه هستند نمی‌شود همه مقالات را به صورت شفاهی ارائه داد. به همین دلیل مقالات با سطح علمی پایین‌تر به صورت مقاله پوستری ارائه می‌شود.

قبل از برگزاری کنفرانس، دبیرخانه کنفرانس برای برگزاری همایش برنامه‌ریزی می‌کند. و مشخص می‌کند چه زمانی جلسات سخنرانی  در کنفرانس برگزار شود. در ارائه مقالات به صورت سخنرانی، نویسنده مقاله در جلسه‌ای 20 دقیقه‌ای با پاورپوینت در مورد مقاله خود به شرکت‌کنندگان توضیح می‌دهد. معمولاً در یک زمان چند مقاله در اتاق‌های مختلف ارائه می‌شود. در سالن هم قسمتی برای نصب مقالات پوستری مشخص می‌شود.


 

 

ارائه مقاله به صورت پوستر، یعنی توضیح شفاهی مقاله به افرادی که به کنفرانس دعوت شده اند. پوستر روش معمولی برای ارائه نتایج یک تجزیه و تحلیل آماری، تحقیق و مقاله یا پروژه دیگر در کنفرانس‌های حرفه‌ای و تخصصی است. بعد از این که مقاله برای ارائه  به صورت پوستر پذیرفته شد، نویسنده باید به سایت کنفرانس مراجعه کند و مقاله خود را به فرمتی که کنفرانس مشخص کرده آماده کند. و در روز کنفرانس باید مقاله خود را به همراه داشته باشد. معمولاً در بسیاری از کنفرانس‌ها مقالات پوستری باید با پرینتر فرمت بزرگ پرینت گرفته شوند.

معمولاً در زمان‌بندی کنفرانس‌ها به ازای هر یک ساعت و نیم  برای ارائه مقالات به صورت سخنرانی، نیم ساعت به پذیرایی اختصاص داده می‌شود. معمولاً در این تایم شرکت‌کنندگان در کنار پذیرایی به سالنی که پوسترها نصب شده مراجعه می‌کنند. چون زمان کوتاه است افراد به صورت سطحی به مقالات پوستری نگاه می‌کنند. ارائه‌کننده پوستر در کنار مقاله خود قرار می‌گیرند و به سوال بازدیدکنندگان پاسخ دهند.  پس سعی کنید یک خلاصه کوتاه و یکی دو دقیقه‌ای آماده کنید.

 


[ یکشنبه 98/11/13 ] [ 11:2 صبح ] [ پارسا پیروزی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 13877

  • بک لینک دائمی | فال تاروت