سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلات معتبر علمی
 
قالب وبلاگ




برترین و معتبرترین ژورنال‌های پزشکی دنیا کدامند؟ با جستجو در منابع مختلف و سایت های مختلف  پیداست که مجله پزشکی نیوانگلند با بیشترین مشترک و بالاترین ضریب تاثیر بهترین ژورنال پزشکی دنیا است.


در ادامه برترین ژورنال های پزشکی را به شما معرفی میکنیم ، با مجلات علمی همراه باشید: 


مروری کوتاه بر داوری همتا و ضریب تأثیر:

به‌طورکلی، ژورنال‌های پزشکی بر اساس فرآیند داوری همتا و ضریب تأثیرشان دسته‌بندی می‌شوند.

فرآیند داوری همتا برای بررسی و هماهنگ‌سازی مقاله‌ اولیه انجام می‌شود. وقتی همتایی مقاله را نقد می‌کند، می‌توان مطمئن بود که اطلاعات و بررسی‌های ارائه‌شده در مقاله بر داده‌های دقیقی مبتنی هستند و به مخاطبین هدف مربوط می‌شوند. این کار بیش از پیش سردبیر مجله را از هماهنگی مقاله موردنظر با استانداردهای مجله مطمئن می‌کند.


فهرست 5 ژورنال برتر پزشکی بر اساس ضریب تاثیر:


1- لنست

لنست تنها یکی از ده ژورنالی است که توسط الزویر منتشر می‌شوند. این ژورنال تخصصی ماهانه عناوینی نظیر دیابت و اندوکرینولوژی، سلامت جهانی، هماتولوژی، HIV، بیماری‌های عفونی، نورولوژی، آنکولوژی، روان‌پزشکی و پزشکی تنفسی را پوشش می‌دهد.

ضریب تأثیر لنست، به تنهایی، 254/53 است. این ژورنال به صورت چاپی، آنلاین و روی تلفن همراه در دسترس و تعاملی است!

این مجله خاستگاه مقاله‌های پیش‌گامانه‌ متعددی است که بر حوزه‌های علمی و سلامت انسان تأثیر معناداری داشته‌اند. لنست افتخار می‌کند که به هیچ نهاد سیاسی یا اجتماعی‌ وابسته نیست.

لنست، از زمان انتشار نخستین شماره‌اش در سال 1823، همواره سعی کرده است تا حد ممکن علوم و پزشکی را در دسترس افراد قرار دهد تا جامعه را دگرگون کند و بر زندگی افراد تأثیر مثبت بگذارد.

تیم ویراستاری لنست استانداردهای بسیار بالایی دارد و فقط بهترین مقاله‌های پژوهشی را، بر اساس کیفیت و رابطه‌شان با بهسازی زندگی انسان‌ها، انتخاب می‌کند.



هدف لنست افزایش تأثیر اجتماعی علوم است و این کار را از طریق تنظیم دستور کار، ایجاد زمینه، آگاه‌سازی رهبران، راه‌اندازی مباحثات و دفاع از این تصور که پژوهش‌ها می‌توانند در دنیا تفاوتی واقعی ایجاد کنند انجام می‌دهد.

سایت ژورنال لنست: The Lancet | The best science for better lives



2.سال‌نامه‌ طب داخلی

سال‌نامه‌ طب داخلی در سال 1927 توسط کالج پزشکان آمریکا به ثبت رسید و امروزه یکی از تأثیرگذارترین ژورنال‌های دنیاست.

این مجله پزشکی طیف وسیعی از پژوهش‌ها، مقاله‌های داوری‌شده توسط همتا، دستورالعمل‌های عملی و گزارش‌های مربوط به کار بالینی، ارائه و سیاست‌های مراقبت‌های بهداشتی، آموزش پزشکی، اخلاق و روش تحقیق را منتشر می‌کند. این سال‌نامه داستان‌های شخصی پزشکان سراسر دنیا را نیز منتشر می‌کند تا ماهیت شخصی پزشکی را نشان دهد.

سال‌نامه طب داخلی بیش از 148000 خواننده دارد و، در سال 2017، ضریب تأثیر آن 384/19 بود و، با 53689 مرتبه استناد، بیشترین تعداد استناد را در بین ژورنال‌های طب داخلی عمومی دنیا به خود اختصاص داد.

هدف این ژورنال ارتقای فضیلت در پزشکی، آگاه نگه داشتن پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، بهبود استانداردهای گزارشگری پژوهش‌های پزشکی و تأثیرگذاری بر بهبود سلامت در سراسر دنیاست.



این ژورنال، براساس تعهدی که به خوانندگان و مؤلفان دارد، بسیاری از مقاله‌هایش را به صورت رایگان منتشر می‌کند و استفاده از همه شماره‌های آن برای کشورهای در حال توسعه رایگان است.

سایت ژورنال پزشکی سال‌نامه طب داخلی Annals of Internal Medicine


3.طب داخلی جاما

طب داخلی جاما، که در گذشته به آرشیوهای طب داخلی معروف بود، حوزه‌های طب داخلی عمومی و طب داخلی تخصصی را پوشش می‌دهد. مقاله‌های چاپ‌شده در طب داخلی جاما توسط همتا داوری و به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که پژوهش‌های آموزنده‌ای را برای آموزش و آگاه‌سازی خوانندگان ارائه دهند.

طب داخلی جاما، با ضریب تأثیر 989/19 در سال 2017، از بین 154 ژورنال دسته‌ «پزشکی، عمومی و داخلی» رتبه‌ پنجم را به خود اختصاص داد. این ژورنال سالانه در حدود 8/3 میلیون بازدید آنلاین و پنج میلیون ملاحظه و دانلود مقاله دارد. طب داخلی جاما بخشی از جاما نت‌ورک ژورنال‌هاست که جاما، 11 ژورنال تخصصی جاما نت‌ورک و جاما نت‌ورک اپن را دربرمی‌گیرد. این ژورنال همواره مورد توجه رسانه‌های مهم بوده و مقاله‌هایی که در مورد مسائل مربوط به ایمنی بیمار و سنجه‌های محافظت عمومی بهتر منتشر کرده است به اقدامات قانونی مقامات ایالات‌متحده را منجر شده‌اند.



سایت مجله: JAMA Internal Medicine – Improving Health and Health Care

 


4. ژورنال پزشکی بریتانیا


ژورنال پزشکی بریتانیا (BMJ) از سال 1840، که با عنوان Provincial Medical and Surgical Journal آغاز به کار کرد، به صورت مستمر منتشر شده است. هدف مقرر آن رهبری مباحثات مربوط به سلامت و دخالت دادن، آگاه‌سازی و برانگیختن متخصصان سلامت برای بهبود پیامدهای بیماران‌شان است.

ضریب تأثیر ژورنال پزشکی بریتانیا در سال 2017 برابر با 295/23 بود و یکی از 55 مجله پزشکی و علومی است که توسط شرکت BMJ منتشر می‌شوند.



این ژورنال مقاله‌ها، اخبار، روزنامه‌نگاری تحقیقی و گزارش‌های مربوط به عواملی را که به پزشکان کمک می‌کنند در مورد مسائل بالینی، پژوهشی و بهداشت عمومی تصمیمات بهتری بگیرند منتشر می‌کند.

BMJ برخی از پیشرفت‌های قابل‌توجه حوزه‌ پزشکی را گزارش داده است. برخی از مقاله‌های برجسته این ژورنال عبارتند از: کشف کلروفرم، که هنگام تولد فرزند هشتم ملکه ویکتوریا استفاده شد؛ افشاگری‌ در مورد پرورش کودک؛ اولین تصویر اشعه ایکس در بریتانیا؛ و ارتباط بین استعمال دخانیات و سرطان ریه.

سایت ژورنال پزشکی بریتانیا: The BMJ: Medical news and analysis, for doctors in the UK and globally

 


[ شنبه 98/11/5 ] [ 5:47 عصر ] [ پارسا پیروزی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 13876

  • بک لینک دائمی | فال تاروت